דרום מערב תאילנד

אחרי קוסמוי המשכנו לקראבי. הזמנו מלון ('בטעות') שממש ממוקם קרוב לים. 7/11 מחוץ למלון, שפע מסעדות והכי חשוב שהבריכה של המלון הייתה מאוד מפנקת. הזמנו פעם ראשונה בטיול 2 חדרים מחוברים וזה היה להיט. הילדים ישנו עם אמא שלי ואנחנו ישנו נפרד. זה היה ממש כיף. קראבי ממש יפה , אנחנו ישנו בחוף או נאנג שיש בו מלא קראסטים בתוך הים ושקיעות מאוד יפות. השכרנו רכב ליום אחד ונסענו לבריכת האמרלד והמעיינות החמים. בריכת האמרלד זה מקום ממש יפה שלצערי בגלל שנגמרנו מהמעיינות החמים לא היינו שם יותר מידי זמן. אפשר להיות שם יום שלם, יש שם כמה בריכות והולכים בתוך ג'ונגל יפיפיה. שימו לב שיש לא מעט הליכה עד שמגיעים לבריכות אז נא לקחת בחשבון.

בנוסף היינו בטיול יום בארבעת האיים באזור. היינו בחופי טורקיז מהממים: אי התרנגול, פרהנאנג, איי פודה , אפילו שנרקלנו לראשונה והיה מאוד מוצלח וטיול לא מעייף.


בקראבי השארנו ציוד במלון ונסענו לאי קו לנטה. גולת הכותרת שלנו באזור הדרום. ההחלטה להגיע לשם הייתה הכי ספונטנית בעולם. אמא שלי קראה פוסט של מישהי שהייתה שם והמליצה בחום, בדקנו וראינו שיותר זול שם מקראבי אז הלכנו על זה. נסיעה קצרה של שעתיים ואנחנו בגן עדן. מקום מאוד בתולי , שקט, אנשים מאוד נחמדים ומלון אליפות עם חוף פרטי ובריכה כייפית , יותר מזה אנחנו לא צריכים… כל בוקר פתחנו את היום בארוחת בוקר על הים והיה פשוט תענוג. חוף שהוא כמו בריכה, מים שקטים, יושבים תחת עץ שנותן המון צל על פופים של המלון. בערב לוקחים מעין טוקטוק משודרג שהילדים מאוד אהבו לנסוע בו לסאלאדן – מרכז העיר שם יש דוכני אוכל, ביגוד, שייקים מדהימים והכול מאוד זול.


מקו לנטה לקחנו טיול יום לקופיפי. אמא שלי מאוד רצתה לראות את האי. קבלו את השוס אספו אותנו מהחוף של המלון 🙂 פשוט הלכנו לחוף והגיעה ספיד בואט ומשם נסענו לעשות שנורקלים ( היה עוד יותר יפה מקראבי), מים צלולים, כוכבי ים בצבעים של כחול, סגול ולבן, דגים בצבעים אקזוטיים ומקסימים. בקרנו במאיה ביי האי המפורסם שהיה יפה מאוד, עצרנו לצהריים באי במבו , גם הוא אי טורקיזי מהמם אחכ עצרנו שוב לשנרקל מול קופיפי, ולבסוף בילינו שעה באי קופיפי. היה ממש יפה.


ככה בילינו לנו שבוע בקו לנטה והיה ממש קשה לעזוב. חזרנו לקראבי הפעם למלון אחר ואז זה כבר היה הסוף של הביקור של אמא שלי. נותרו לנו יומיים ביחד שעברנו מאוד מהר והפרידה הייתה מאוד קשה. בעצם זה שהיא הגיעה לבדה זה ממש לא מובן מאליו ואז כשהתרגלנו להיות בקונסטלציה משפחתית והרגשתי ממש תחושה של בית , היינו צריכים להפרד. עבר מהר מידי…אחרי שבכינו וטוב שבכינו כי זה שחרר אותי קצת לפחות, הבנתי שאנחנו לא ממש נפרדות ונתראה מתי שהוא בקרוב… השאלה מתי ???


אחרי שאמא שלי נסעה בשלום חזרה לארץ היינו עוד יומיים בקראבי ואז גם הייתה היום הולדת של זאב. חשבתי כבר הרבה זמן לפניי מה לעשות לכבוד יום ההולדת שלו , חשבתי וחשבתי ובסוף לא יצא מזה הרבה…( הייתי צריכה לשחרר שם הרבה ופשוט לזרום עם מה שיבוא) יום לפני היום הולדת הזמנתי לו עוגה בהפתעה לחדר כדי שנאכל אותה ביחד עם אמא שלי וביום של היום הולדת הלכנו כולנו לספא: זאב עשה מסז' ואני והילדים פוט מסז' ( איך הם אוהבים את זה משההווו) ואחרי הצהריים לקחנו סירה לריילי ביץ'. היה מאוד נחמד בחוף וגם הנסיעה הייתה כיפיית, ובעצם היינו פעם ראשונה בחוף שוב ארבעתנו , רק אנחנו…. נהנים.מקווה שהוא אהב את היום ההולדת הזו.
משם נסענו לקאו לאק. נסיעה של שעתיים וחצי שהתארכה לה מכיון שהמתנו באיזשהוא תחנה עד שימלאו מיניבוס שנוסע לכיוון. לא ידענו איפה להתמקם בקאו לאק, קראנו שבאזור המרכזי החופים לא משהו ובאזור הצפוני יש פחות מה לעשות. אז לבסוף התמקמנו באזור הצפוני כי ידענו שאנחנו צריכים מנוחה. הגענו למלון מאוד מפנק, בריכה עם מגלשת מים- הילדים התגלשו אולי 50 פעמים כל יום ואני לא מגזימה…. ארוחת בוקר עשירה – הכי עשירה שהייתה לנו בטיול: היו גבינות למשל…האסייתים הם לא אכלנים ידועים של גבינה והסטארט אפ העיקרי בחדר אוכל, תחזיקו חזק: מכונת פנקייק. לוחצים על כפתור ותוך דקה יוצאים להם 2 פנקייקים טריים, פריכים, שחומים ומתוקים בדיוק במידה! כמובן שעומר התצייב דבר ראשון בבוקר ליד המכונה הזו… החוף שהיה קרוב למלון לא היה להיט אבל מה שכן, ניתן היה לקחת אופניים של המלון ל3 שעות. אז רכבנו לנו לחוף הלבן דרך שדות ויערות ירוקים רכיבה של 20 דקות והיה ממש כיף. החול שם לא כל כך לבן אבל החוף מהמם!בקאו לאק יש שוק אוכל ומזכרות 3 פעמים בשבוע ויש בו אוכל מעולה ושתייה ממש בזול. מקאו לאק המשכנו לקאו סוק.


קאו סוק זו שמורת טבע מדהימה ביופיה שלאחרונה תופסת יותר ויותר עיניים בקרב המטיילים. אנחנו ישנו בגסטהאוס קרוב לכניסה לשמורה. השמורה הוא ג'ונגל טרופי ענקי ( עם כל המשתמע מכך) המתפרס על מאות דונמים כמו יש את אגם צ'אטו לאן שגם שייך לשמורה מדהים ביופיו. העיר עצמה היא יותר עיירה קטנה וחמודה מאשר עיר, הכי קטנה שהיינו בה עד כה. יש נחל שהרבה הולכים להשתכשך בו , הלכנו אליו והוא היה די מאכזב , כמו כן נשך אותי שם ברגל משהו לא מזוהה כנראה דג כלשהו ובזאת הסתיימה לה חווית הנחל 🙂 . ברחוב הראשי של קאו סוק שהוא רחוב מאוד קטן ,המסעדות מאוד ידידותיות לילדים, הציעו לנו משחקים לילדים בכל ממסעדה שישבנו בה לאכול. כך שלא היינו צריכים להעסיק את הילדים בזמן ההמתנה לאכול אבל השוס האמיתי שם זו השמורה והאגם. השמורה היא ענקית ויש בה המון מסלולים. אנחנו בחרנו לעשות את המסלול של המפל הראשון.לא חשבנו שזה יהיה כזה אתגרי… עליות וירידות עם טיולון שלא ברור איך הוא מחזיק מעמד עם מה שהוא עובר ומזג אויר חם מאוד והמון לחות. מה שכן בתוך הג'ונגל המון נקודות להשתכשכות והתרעננות. ראינו שם קופים, עצי במבוק ענקיים, לטאות, נחש ואפילו עלתה עליי גם עלוקה שזאב הוריד ביעילות עם מצת. בדרך למפל פגשנו את משפחת עמית המקסימה והיה כיף לראות אותם אחרי חצי שנה שלא התראנו מאז גואה. למחרת המשכנו לאגם שאין ספק שהוא גולת הכותרת של המקום ותיקון להלונג ביי (בויאטנם). לקחנו סירה פרטית לשייט של שעתיים באגם המופלא הזה שאפשר ממש להרגיש אותו כי שטים בסירה קטנה, מים נקיים וצלולים בגוון טורקיז. שטים ועוצרים בבקתות הצפות (ניתן ללון בהם אך אנחנו בחרנו שלא) ,מאכילים דגים רוחצים באגם ונהנים מהטבע היפה הזה…. בדרך חזרה לגסטהאוס עצרנו בשוק מקומי וקנינו אוכל טעים ומגוון וזה בהחלט הייתה חוויה מהממת.


מקאו סוק המשכנו לקופנגן שם אנחנו נמצאים כעת. הנסיעה לשם הייתה לא פשוטה: החלפנו 3 רכבים, "התייבשנו" בסוריטני במשרדים של החברה ואח"כ שטנו בספיד קטאמראן שעצר קודם בקוסמוי אבל הגענו אחרי 7 שעות. הטנדר של המלון המתין לנו במזח ולקח אותנו למלון. עכשיו אנחנו בנתיים מתאקלמים לנו בקופנגן לאט לאט.
ועד הפעם הבאה : להתראות קה ושבת שלום. התאילנדים מוסיפים קה/קאפ (תלוי אם אתה בן או את בת) אחרי כול מילה שהם אומרים.

כתיבת תגובה